לוח דירות למכירה - הומלי
חזרה ללוח הדירות

אדריכל: שיפוץ הבית לפני מכירה



ככל הנראה, רוב האנשים שפונים אל אדריכל כדי להתייעץ עימו על עיצוב הבית במהלך שיפוץ עושים זאת כדי לגור בבית יפה יותר. עם זאת ישנם אנשים שפונים אל אדריכל דווקא לפני שהם מוכרים את הבית. הם מבקשים לעשות שיפוץ של הנכס לפני שהם מעמידים אותו למכירה וזאת כיוון שלעיתים קרובות שיפוץ הנו פרויקט הגיוני לפני שניגשים למכור דירה או כל נכס שהוא. מדוע? על כך בשורות הבאות.

להעלות את ערך הבית
שיפוץ הבית לפני המכירה יכול להעלות את ערך הנכס. בית משופץ שבו הוחלפה הצנרת, הקירות תוקנו ונצבעו, הריצוף חודש ועוד הוא בית שערכו בשוק עולה. ערך הבית נקבע לפי מצבו ולכן שיפור המצב הכללי של הנכס באמצעות שיפוץ מעלה את ערכו של הבית.

העלאת ערך הבית איננה מתמצה בצביעה וחידוש הצנרת. על ידי תוספות שונות לבית אפשר להעלות עוד את ערכו – ממזגן בחדר ועד פרגולה במרפסת. אדריכל שמכירים את השוק מצד אחד ואת השיפורים שניתן לעשות בנכס מצד שני יכולים ליצור תכנית שיפוצים שתכלול את כל המרכיבים הנדרשים להכנת הבית למכירה.

להתאים את הנכס לטעם הקונים
כאשר אנחנו גרים בבית ומעצבים אותו מה שחשוב לנו הוא שהבית יתאים לטעם שלנו ושהוא יהיה נוח בשבילנו. אנחנו מעצבים את הבית לפי תפישת העולם שלנו ובהתאם לראייה האסתטית שלנו. אבל כשאנחנו מבקשים למכור את הבית אנחנו עלולים לגלות שהטעם שלנו איננו תמיד משותף לקונה הממוצע, לאדם מן הישוב. כדי להתגבר על כך עלינו לפנות אל מי שמכיר את הטעם הממוצע הישראלי כדי שהוא יוכל לייעץ לנו כיצד להתאים את עיצוב הבית לטעמו הממוצע של הקונה. על ידי עיצוב מחדש של הבית אנחנו מגדילים את מספר הקונים הפוטנציאליים ומעלים את הסיכוי שלנו למכור את הדירה במחיר שאותו אנחנו מבקשים.

לעשות אותו אטרקטיבי יותר
הצד ההפוך של העיצוב השואף אל הממוצע הוא המראה המיוחד. מכירת בית יכולה להיעשות באחת משתי אסטרטגיות. מצד אחד אנחנו יכולים לפנות למספר גדול ככל האפשר של קונים – במקרה כזה אנחנו זקוקים לעיצוב ממוצע. מצד שני אנחנו יכולים להחליט מראש שאנחנו פונים דווקא אל קבוצה מצומצמת יותר של קונים אבל כאלה שישלמו יותר. במקרה שכזה אנחנו מעצבים את הבית לקראת המכירה כך שהוא יהיה ייחודי, מקורי ומיוחד. בצורה כזאת אנחנו פונים ללקוחות בעלי טעם מתוחכם יותר שאולי גם ישלמו יותר עבור עיצוב אטרקטיבי במיוחד. מובן מאליו שהבחירה באסטרטגיה מסוימת חייבת להיעשות מתוך מחשבה, תכנון והכרת השוק כדי למקסם את המחיר שאותו אנחנו יכולים לדרוש ולקבל עבור הנכס שלנו.

להשקיע בחוכמה
אם השקענו יותר מדי כסף בשיפוץ לקראת המכירה אנחנו עלולים להגיע למצב שבו סכום המכירה לא מכסה את השיפוץ. חשוב להכיר את שני המרכיבים של המשוואה: מצד אחד לדעת מה העלות של השיפוץ שאנחנו מתכננים ומצד שני להכיר את השוק ולדעת מה המחיר שאנחנו יכולים לקבל. התייעצות עם בעלי מקצוע איננה מותרות אלא הכרחית ורק כך נוכל להוציא אצת המיטב משיפוץ הנכס שלנו לקראת מכירתו ברווח ובמחיר מוצלח.

המאמר נכתב בחסות גל & מצליח ארכיטקטים




גל & מצליח ארכיטקטים